Regulamin świadczenia usług

§1 Postanowienia Ogólne

1. Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez SHR Group Sp. z o.o., będącą właścicielem serwisu adcomm.pl i będzie w dalszej częsci zwany “Regulaminem”.
2. SHR Group Sp. z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-102), przy ul. Marszałkowskiej 111. NIP – 5252704909, KRS- 0000670501 REGON – 366890071 , kapitał zakładowy 5000 zł jest właścicielem serwisu adcomm.pl, który oferuje usługi elektroniczne polegające na tworzeniu i udostępnianiu stron internetowych, tworzenie materiałów graficznych, doradztwo w zakresie wykorzystania technologii w marketingu oraz inne usługi.
3. SHR Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie w dalszej części zwana “Dostawcą”.
4. Dostawca świadczy usługi zarówno Konsumentom, jak i podmiotom nie będącym Konsumentami, chyba że szczegółowe regulaminy, specyfikacje lub umowy stanowią inaczej.

§2 Definicje

Przez określenia użyte w regulaminie należy rozumieć:


1. “Klient” – Konsument lub podmiot niebędący konsumentem, osoba fizyczna lub prawna, która zleca realizację usług Dostawcy.
2. “Strona internetowa” – powiązane ze sobą pliki zawierające kod programistyczny, elementy graficzne, arkusze stylu i bazy danych umożliwiające udostępnianie informacji w internecie
3. “Usługa tworzenia strony internetowej” – usługa polegająca na przygotowaniu oraz wdrożeniu na serwer projektu strony internetowej.
4. “Usługa hostingowa” – usługa polegająca na wydzieleniu na potrzeby funkcjonowania strony internetowej przestrzeni serwerowej, w tym przestrzeni dedykowanej wysyłaniu i odbieraniu poczty email.
5. “Usługa graficzna” – specjalistyczna usługa polegająca na przygotowaniu projektu grafiki według wytycznych Klienta.
6. “Regulamin” – niniejszy zbiór reguł, wzajemnych praw i obowiązków po stronie Dostawcy i Klienta, służacy określeniu zasad współpracy w zakresie usług świadczonych przez Dostawcę.
7. “Cennik” – zbiór cen obowiązujących dla parametrów technicznych i świadczeń ujętych w Pakietach usług.
8. “Serwer” – urządzenie techniczne umożliwiające zbieranie i udostępnianie danych oraz korzystanie z poczty elektronicznej
9. “Hosting” – usługa polegająca na udostępnieniu strony internetowej Klienta na serwerze lub serwerach znajdujących się w dyspozycji Dostawcy.
10. “Specyfikacje Techniczne” – zestawienie parametrów technicznych, minimalnych i maksymalnych wymagań technicznych umożliwiających korzystanie z oferty Dostawcy
11. “Umowa” – postanowienia dotyczące zasad współpracy między Dostawcą a Klientem, w szczególności dotyczące zakresu świadczonych usług, terminu ich wykonania, ceny oraz warunków płatności.
12. “Płatność” – przelew należności z tytułu realizowanych uslug od Klienta do Dostawcy.
13. “Operator płatności” – wybrany przez Dostawcę podmiot uprawniony do pobierania płatności drogą internetową, umożliwiający pobranie płatności od Klienta i przekazanie jej dostawcy, w szczególności za pośrednictwem szybkich przelewów, płatności blik, płatności kartą lub innych.
14. “Pakiet usług” – zakres świadczeń oferowanych Klientowi w ramach ujednoliconej ceny, z możliwością zakupu przy użyciu systemu informatycznego Dostawcy.
15. “Projekt” – wersja robocza usług tworzonych na rzecz Klienta, do których Klient ma prawo wprowadzać poprawki przed wykonaniem Umowy.
16. “Gwarancja zwrotu pieniędzy” – zapewnienie zwrotu wszystkich poniesionych kosztów w związku z zamawianiem usług u Dostawcy, jakiego udziela Dostawca Klientowi na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

§3 Świadczenie usług

1. Dostawca świadczy usługi zgodne z pakietem usług wybranych przez klienta oraz warunkami technicznymi zawartymi w Cenniku i Specyfikacjach Technicznych, a Klient zobowiązuje się ich przestrzegać.
2. Dostawca ma prawo posługiwania się w celu wykonania usług podmiotami trzecimi.
3. Regulamin oraz cenniki są podawane do publicznej informacji przez publikację na stronach internetowych Dostawcy.
4. Dostawca przed zawarciem umowy umożliwia Klientowi zapoznanie się z treścią regulaminu, którego akceptacja jest warunkiem zawarcia Umowy.
5. Żadne postanowienie Regulaminu i Specyfikacji Technicznych nie ogranicza praw wynikających z regulacji służących ochronie praw Konsumenta, wynikających z przepisów prawa. W razie wątpliwości w powyższym zakresie, pierwszeństwo interpretacyjne ma zdanie pierwsze niniejszego punktu.

§4 Zawarcie umowy

1. Umowa z Dostawcą może być zawarta poprzez system informatyczny udostępniany przez Dostawcę, w którym Klient wybiera Pakiet usług i opłaca go za pośrednictwem Operatora płatności.
2. Jeżeli zakres usług zamawianych przez Klienta przekracza zakres świadczeń oferowanych w Pakietach usług, Dostawca może oczekiwać zawarcia dodatkowej umowy na warunkach zaakceptowanych przez Klienta w formie elektronicznej.
3. Umowa zostaje zawarta z chwilą wniesienia opłaty za pośrednictwem Operatora płatności w odniesieniu do umów zawieranych poprzez system informatyczny Dostawcy oraz z momentem przekazania Dostawcy decyzji o zawarciu umowy w formie elektronicznej przez Klienta w odniesieniu do wszystkich pozostałych umów.
4. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy na odległość bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
5. Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony – 1 rok jeżeli Klient podejmuje decyzje o utrzymywaniu strony na serwerach udostępnianych przez Dostawcę. Dostawca poinformuje klienta o koszcie przedłużenia hostingu i wszystkich usług dodatkowych, z których korzysta Klient, najpóźniej 10 dni przed zakończeniem Umowy. Jeżeli Klient podejmie decyzję o zawarciu umowy na otrzymanych warunkach na kolejny rok – do zawarcia umowy dojdzie poprzez wniesienie opłaty za pośrednictwem Operatora płatności, przy pomocy linku do płatności udostępnionego przez Dostawcę.
6. Jeżeli Klient zadecyduje o umieszczeniu strony na własnym serwerze lub hostingu umowa zostaje zawarta do czasu wykonania usługi projektowania strony oraz grafiki zgodnie z wybranym Pakietem usług. Umowę uważa się za wykonaną jeżeli Klient nie zgłosił nowych poprawek do przesłanych Projektów przez 5 dni roboczych od dnia udostępnienia Projektów Klientowi.
7. W przypadku wyboru przez Klienta Pakietu usług, który zawiera utworzenie logo firmowego z przeniesieniem majątkowych praw autorskich na rzecz Klienta – Dostawca zawrze z Klientem umowę przeniesienia majątkowych praw autorskich w formie pisemnej lub cyfrowej.
8. W dowolnym momencie trwania Umowy, Klient bez podawania powodów może wypowiedzieć Umowę z Dostawcą, zachowując miesięczny okres wypowiedzenia. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy należy przesłać na adres: reklamacje@adcomm.pl. Po upływie okresu wypowiedzenia Dostawca usunie z serwerów wszystkie dane Klienta, poza informacjami do których przechowywania Dostawca jest zobowiązany przepisami prawa.
9. Dostawca ma prawo uzależnić zawarcie Umowy od podania przez Klienta prawidłowych danych, niezbędnych do prawidłowego wykonania Umowy, w szczególności:
a) Imiona i nazwisko
b) Adres email
c) Numer telefonu
d) Adres zamieszkania
10. W odniesieniu do Klientów prowadzących działalność gospodarczą lub osób prawnych: NIP, firmę pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza, formę prowadzenia działalności, oświadczenie o nabyciu usług w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością.
11. Dostawca może rozpocząć świadczenie usług przed upływem 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy, jeżeli nastąpi to na wyraźne życzenie Konsumenta. Konsument może zostać w takim przypadku zobowiązany do zapłaty za świadczenia wykonane do chwili odstąpienia, co zostanie obliczone proporcjonalnie do całego świadczenia, z Uwzględnieniem cen wynikających z Umowy.
12. Przez zawarcie Umowy Klient akceptuje wystawianie przez Dostawcę i dostarczanie faktur VAT w formie elektronicznej. Klient ma prawo w każdej chwili odwołać to oświadczenie lub złożyć je ponownie, wysyłając je na adres: reklamacje@adcomm.pl. Za dostarczanie faktur w formie innej niż elektroniczna Dostawca naliczy dodatkowe opłaty zgodnie z §5 pkt. 6 lit. c
13. Do zawarcia umowy konieczne jest urządzenie z dostępem do internetu.

§5 Opłaty

1. Opłaty za Pakiety usług są wnoszone za pośrednictwem Operatora płatności, umożliwiającym realizację szybkich przelewów, przelewu BLIK, płatności kartą oraz inne formy.
2. Opłaty za usługi dodatkowe lub usługi objęte indywidualną wyceną oraz oddzielną umową są wnoszone na podany przez Dostawcę numer konta lub za pomocą linku do płatności udostępnionego przez Dostawcę.
3. Wysokość opłat za poszczególne Pakiety usług jest dostępna na stronie internetowej Dostawcy pod adresem: https://adcomm.pl/#pricing
4. Wysokość opłat za usługi nieujęte w Pakietach usług określa wycena przygotowana przez Dostawcę w odpowiedzi na zapytanie ofertowe Klienta. Zapytania można składać za pośrednictwem formularza kontaktowe udostępnionego na stronie internetowej Dostawcy: https://adcomm.pl/#form
5. Dostawca nie jest zobowiązany do świadczenia jakichkolwiek innych usług niż wyszczególnione w Pakietach usług w ramach ceny wskazanej dla każdego z Pakietów usług.
6. Wysokość opcjonalnych opłat dodatkowych oferowanych na życzenie Klienta:
a) Przeniesienie strony internetowej zainstalowanej na serwerach znajdujących się w dyspozycji Dostawcy na serwer/hosting wskazany przez Klienta – 500 zł netto.
b) Przywrócenie ostatniej zachowanej kopii strony internetowej w wyniku błędów powstałych na skutek błędnej, samodzielnej administracji stroną internetową przez Klienta – 350 zł netto.
c) Dostarczanie faktur w formie innej niż elektroniczna – 15 zł netto/miesiąc

§6 Zakres świadczonych usług i wykonanie umowy

Dostawca świadczy na rzecz Klienta usługi w zakresie zgodnym z wybranym Pakietem Usług lub inną zawartą Umową, w szczególności:

1. Tworzy strony internetowe.
a) W realizacji usługi Dostawca jest uprawniony do korzystania z usług, infrastruktury technologicznej oraz kodu podmiotów trzecich.
b) Dostawca jest uprawniony do wykorzystania kodu i narzędzi opensource, jeżeli powyższe wykorzystanie jest zgodne z licencją narzędzi.
c) Jeżeli Klient utrzymuje Stronę internetową na własnym hostingu/serwerze, Dostawca nie jest zobowiązany do zapewnienia optymalnego działania wszystkich funkcjonalności zebranych w Pakietach usług, a dostosowanie Projektu do warunków technicznych hostingu lub serwera należącego do Klienta może się wiązać z dodatkowymi opłatami.
d) Umowę w odniesieniu do tworzenia stron internetowych uważa się za wykonaną, jeżeli po udostępnieniu Klientowi Projektu lub Projektu po naniesieniu poprawek zleconych przez Klienta, Klient nie zleca Dostawcy nowych poprawek przez 5 dni roboczych.
2. Dostarcza Usług hostingowych.
a) W realizacji usługi Dostawca jest uprawniony do korzystania z usług, infrastruktury informatycznej lub aplikacji należących do podmiotów trzecich.
b) Dostawca jest uprawniony do korzystania z aplikacji typu opensource, jeżeli powyższe wykorzystanie jest zgodnę z ich licencją
c) Klient zobowiązuje się korzystać z udostępnionej przestrzeni hostingowej w sposób zgodny z prawem,
d) Dostawca nie odpowiada za nieuprawnioną modyfikację, zmianę lub utratę danych Klienta, zapisanych w udostępnionych Klientowi w ramach usługi hostingowej zasobach serwerowych, jeżeli wynika ona z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności wynika z niedostatecznego zabezpieczenia przez Klienta zasobów przed działaniami nieuprawnionymi. Ograniczenia powyższe nie dotyczą Konsumentów, wobec których Dostawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę, zgodnie z obowiązującym prawem.
3. Świadczy usługi graficzne.
4. Prowadzi doradztwo marketingowe i technologiczne.

§7 Ochrona danych osobowych

1. Dostawca gromadzi dane osobowe w celu zawarcia i wykonania Umowy, utworzenia i prowadzenia konta Klienta w panelu Klienta, jak również w celu wykonania obowiązków administracyjnych ciążących na Dostawcy. W zakresie, w którym Dostawca decyduje o celach i sposobie przetwarzania gromadzonych danych jest on ich administratorem. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach zgodnych z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27. Kwietnia 2016. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016, zwanego dalej RODO, z uwzględnieniem przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz innych przepisów prawa.


2. Klient decyduje o formie przetwarzania jego danych osobowych poprzez:
a) Wybór zamawianych usług
b) Podjęcie decyzji o przekazaniu danych, których przekazanie nie jest obligatoryjne do wykonania umowy
c) Podjęcie decyzji o utworzeniu konta w Panelu Klienta
d) Realizacje praw przysługujących mu z tytułu art. 15-22 RODO
e) Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celach, w których Dostawca przetwarza dane jedynie za zgodą Klienta.
3. Jeżeli Klient wykorzystuje udostępniane mu zasoby do samodzielnego przetwarzania danych osobowych powinien zawrzeć z Dostawcą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, o co można wystąpić wysyłając powyższe żądanie na adres daneosobowe@adcomm.pl

§8 Gwarancja zwrotu pieniędzy

1. Dostawca udziela Klientowi dodatkowego uprawnienia do odstąpienia od zawartej umowy w zakresie tworzenia stron internetowych w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy. Każdy Klient, niezależnie czy przysługują mu uprawnienia odstąpienia od umowy z tytułu ochrony praw konsumenta ma prawo bez podawania Dostawcy powodów odstąpić od zawartej umowy.
2. Dostawca ma obowiązek zwrócić Klientowi całość poniesionych kosztów w terminie 14 dni od otrzymania żądania odstąpienia od umowy.
3. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest przesłanie żadania odstąpenia od umowy w terminie 7 dni od jej zawarcia na adres: witamy@adcomm.pl

§9 Zasady rozpatrywania oraz tryb składania reklamacji

1. Klient może złożyć reklamację w formie umożliwiającej jej udokumentowanie, w szczególności w formie tradycyjnej korespondencji na adres rejestrowy Dostawcy lub w formie wiadomości email wysłanej na adres: reklamacje@adcomm.pl.
2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
a) Imię i Nazwisko lub nazwę podmiotu składającego reklamację.
b) Oznaczenie usługi lub zamówienia, którego dotyczy reklamacja.
c) Przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację.
d) Żądania Klienta w zakresie reklamacji – jeśli Klient z takowym występuje.
e) Wskazanie adresu na który ma być skierowana odpowiedź na reklamację.
f) Podpis, jeśli reklamacja składania jest w formie tradycyjnej korespondencji.
3. Dostawca ma prawo wezwania Klienta w określonym terminie do uzupełnienia braków formalnych reklamacji, jeśli uniemożliwiają one rozstrzygnięcie sprawy. Po bezskutecznym upływie terminu uzupełnienia braków formalnych Dostawca pozostawia reklamację bez rozpoznania.
4. Dostawca odpowie na reklamację w terminie 14 dni od jej złożenia, w formie tradycyjnej korespondencji na adres wskazany w zgłoszeniu lub w formie elektronicznej.

§10 Postanowienia końcowe

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.08.2024 dla wszystkich usług świadczonych przez Dostawcę.